خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/19 - 11:29
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : استان ها
گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان فارس:

از ارتقای آموزش و پرورش شهر بنارویه از نمایندگی به اداره تا تلاش برای رفع مشکلات آب شرب مردم و افتتاح فرودگاه زرین دشت در هفته دولت

ارتقای آموزش و پرورش شهر بنارویه از نمایندگی به اداره، پیگیری رفع مشکلات آب شرب، افتتاح فرودگاه زرین دشت در هفته دولت، نشست شورای راهبردی آب و اتخاذ تصمیماتی برای موضوع انتقال آب خلیج فارس به استان فارس از جمله اقداماتی است که طی هفته های اخیر در دستور کار اعضای مجمع نمایندگان فارس قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ اعضای مجمع نمایندگان استان فارس ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بررسی مشکلات در هفته های اخیر نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه برای حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.



عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیگیری تامین اعتبار برای پروژه های ورزشی حوزه انتخابیه، گفت: نزدیک به 47 پروژه نیمه تمام ورزشی داریم که برخی از آنها 15 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با استفاده از اعتباراتی از محل سفر رئیس جمهور می توان آنها را سریع تر به اتمام رساند.











عبدالعلی رحیمی مظفری


وی افزود: مورد پتانسیل های شهرستان های مختلف از وجود دریاچه مهارلو و ورزش های ساحلی تصمیم گیری شد که وزارت ورزش و جوانان مطالعات لازم را با همکاری کمیته ملی المپیک داشته باشد و ایجاد سایتی برای این ورزش ها با توجه جاذبه های فراوان کلانشهر شیراز مدنظر قرار گیرد.



نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس یازدهم ادامه داد: در مورد حوزه اسب سواری به ویژه اسب های زیبای شهرستان کوار قرار شد که پیست اسب سواری در شهرستان احداث شود و یک سری برنامه هایی هم در حوزه ورزش همگانی به ویژه برای شبکه 3 پیش بینی شد.



رحیمی مظفری یادآور شد: در حوزه درمان هم تامین اعتبار برای تعدادی از پروژه های بهداشتی انجام شد و همچنین پیگیری هایی از طریق خیرین برای تامین مصالح بیمارستان 200 تخت خوابی شهرستان کوار انجام شد که ساخت آن سرعت بیشتری بگیرد و انجام مقدمات احداث بیمارستان 64 تخت خوابی سروستان از دیگر اقداماتی است که در هفته های اخیر در دستور کار قرار گرفت همچنین تامین اعتبار برای پروژه های حوزه راه در نشست با وزیر راه و معاونان ایشان پیگیری و اعتباراتی برای پروژه های در حال اجرا تامین شد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیگیری پروژه های آب رسانی، گفت: همچنین پیگیری های لازم برای تامین اعتبار لازم به منظور احداث سد شهید سلیمانی کوار و خط انتقال آب خرامه و زیرساخت های شهرک صنعتی سروستان و کوار  انجام و مقرر شد برای بحث انتقال پساب به شهرک صنعتی کوار و موضوع برق و گاز شهرک صنعتی سروستان و شهرک صنعتی کوار نشستی با وزیر نیرو داشته باشیم و به منظور تامین زیرساخت ها از تعدادی از پروژه های حوزه راهداری هم بازدید کردیم تا بتوان به روند این پروژه ها سرعت دهیم وتوقفی در کار انجام نشود.



محمدجواد عسکری  هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری اینکه مشکل تامین آب شرب شهر جنت با پیگیری ها حل شد، گفت: روند پروژه هایی از جمله زمین چمن ورزشی، جاده ها و بیمارستان 160 تخت خوابی امام علی ( ع ) را پیگیری کردیم که مقرر شد در هفته دولت افتتاح شوند.











محمدجواد عسکری


وی افزود: همچنین فرودگاه هم در هفته دولت افتتاح خواهد شد و برای بهسازی روستاها هم اقدامات خوبی انجام شد به گونه ای که با پیگیری ها 18 درصد بهسازی های استان مربوط به شهرستان داراب و زرین دشت است.



حسین حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه با   پیگیری ها  مجوز گازرسانی برای 32 هزار نفر از مردم روستاهای بخش مرکزی را اخذ کردیم، گفت: عملیات شروع به کار تونل شهدای خلیج فارس را پیگیری کردیم که بعد از وفقه 13 ساله شروع به کار کرد و با حضور رئیس کمیسیون عمران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی 50 میلیارد تومان هم نقدینگی جذب شد.











حسین حسین زاده


وی افزود: پیگیری مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه در دستور کار قرار گرفت که در 16 خردادماه ارتقای آموزش و پرورش شهر بنارویه از نمایندگی به اداره پس از ۱۳ سال اعلام شد از مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت اموزش و پرورش هم تشکر می کنیم؛ شروع به کار جاده دسترسی برای حفاری چاه گازی شماره یک بیرم هم بعد از تلاش شبانه روزی سه ساله تمامی مسئولان منطقه و وزارت نفت آغاز شد و به طور قطع این مهم در سال های آینده اشتغال آفرینی خوبی را در پی خواهد داشت و اقدامات ماندگاری است که در تاریخ منطقه بر جای خواهد ماند.



محمدرضا رضائی کوچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازدید میدانی از استان های گلستان و هرمزگان در هفته های اخیر، گفت: سه روز از هفته را به بررسی  این دو استان اختصاص دادم و 4 روز هم در حوزه انتخابیه بودم البته جلساتی مردمی داشتیم و در جلسه معارفه شهردار و رئیس دانشگاه پیام نور شرکت کردم.











محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران


وی افزود: مشکلات بحث تامین آب شرب برخی از مناطق حاشیه شهر و روستاها و جاده های روستایی را پیگیری کردم و مسائل حوزه عمرانی حوزه انتخابیه دو شهرستان جهرم و خفر را دنبال کردیم.



ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه در ایامی که در حوزه انتخابیه هستیم تلاش می کنیم که ارتباطات مردمی را به عنوان موضوع بسیار ضروری دنبال کنیم، گفت: طی هفته های اخیر دیدارهایی را با مردم و نخبگان عشایری داشتیم و همچنین با حضور در جزیره خارک و پایانه های و خدا قوت به کارکنان از جمله اقدامات اخیر بود.











دیدار هیئت اعزامی از دانشگاه دفاع ملی ارتش پاکستان با ابراهیم عزیزی


وی با یادآوری شرکت در نمازجمعه و برگزاری نشست های خوب و کاربردی با مدیران و مسئولان شهرهای حوزه انتخابیه و دیدار با امام جمعه، ادامه داد: نشست شورای راهبردی آب استان برگزار و تصمیمات خوبی برای موضوع انتقال آب خلیج فارس به استان فارس گرفته شد و امیدواریم این پروژه بزرگ و راهبردی بتواند برای آینده جنوب کشور مورد استفاده قرار گیرد.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم یادآور شد: تلاش ما بر این بود در کنار برگزاری نشست های بررسی امورزیربنایی و زیرساختی و ارتباط موثر با مردم و نخبگان از پروژه های عمرانی و واحدهای خط مقدم خدمت به مردم هم سرکشی کنیم.



جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری نشستی با مسئولان قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی ( ع ) در مورد پروژه ها و طرح هایی که این قرارگاه می تواند در حوزه انتخابیه اش دنبال کند، گفت: همچنین از برخی از مناطق حوزه انتخابیه سرکشی و نشست هایی را با مردم شهرهای صدرا، گویم و زرقان داشتیم و در نمازجمعه زرقان حضور یافتم.











جعفر قادری


وی افزود: پیگیری هایی را برای مشکلات بخش ارژن و سیاخ دارنگون داشتیم و در مورد جمع بندی مصوبات سفر دوم دولت در مورد بحث پروژه های سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری در پروژه های انتفاعی و سرمایه گذاری نشست های را برگزار و در مورد بحث جاده های روستایی و اقدامات انجام شده هم نشستی را با راهداری و دستگاه های مربوطه برگزار و در دیدار با مردم مشکلات آنها را از طریق دستگاه های مربوطه پیگیری کردیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 364676
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار